Het Keukenraam

Het Keukenraam
Het Keukenraam

dinsdag 10 oktober 2017

eten van gisteren, en later meer...


Het kan haast niet, nu nog even een blogje schrijven ( terwijl ik binnen een uur ergens moet zijn).
Maar zo lang niks laten horen kan ook niet.

Iets van:

Een fijn gezinnetje waar ik terug mocht komen ( nu bij een dochtertje, vorig keer een zoontje), een gezinnetje waar pa zelf aangaf de makkelijkste niet te zijn ( laten we het houden op: hij wilde dat alles ging zoals ze gewend waren...).
Grote drukte op het werk ( na zeven uur gewerkt hebben de vraag of ik nog een gezinnetje wilde opstarten..), en daarna een week vakantie samen met manlief!
Het is het boekje: The leftovers, geef je eten een tweede leven  53 vegetarische gerechten
Voor een klein bedragje gevonden in de witte boeken markt.
Dit heerlijke soepje kwam er vandaan.
Dit boek komt van de bieb.
Lekkere recepten, maar let niet op de taal.
Zo stond er in het recept van gisteren:
Pruttelen, dus niet laten koken gek!
Tja, daar moet je ( ik tenminste) dan wel even doorheen worstelen.
Maar goed, de uitkomst was de moeite waard!
Mexicaanse lasagne met zwarte bonen en pompoen.
Zo stel je het samen.
In de oven.
Links de "lasagne" , rechts een ander recept uit the leftovers:
Chips van zachte tortilla"s.
Op tafel.
En zo ziet onze rommeltafel er dan uit.
Met een pot appelmoes ( er was nog kelenstampot over van de dag er voor en manlief vind appelmoes daar nu eenmaal heerlijk bij smaken).
Met een pan vol gehaktballen ( door manlief de avond er voor gemaakt, toen hij hoorde dat we een vega maaltijd zouden eten, omdat de mannen allemaal mee-eten op maandag.

Heerlijk!
Voor de chips van zachte tortilla's was geen ruimte meer op tafel, daarom dacht ik er pas later aan ( en staat het niet op de foto), maar wat een heerlijke combi!

Ik schreef lasagne tussen haakjes , omdat het : "ergens tussen enchilada's en lasagne in zit, en echt dat is de warmste en lekkerste plek waar je kunt zijn"( volgens het kookboek).

En ja ,dat klopt wel!
Al moet ik zeggen dat wat ik een paar dagen geleden in Leuven at misschien nog wel lekkerder was, maar dat later....net als over het bezoekje aan de woonbeurs en een nieuwe aankoop...

Tot snel, geniet van deze zonnige dag!
groetjes, Franca.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten